Hoewel het bewijs van de negatieve impact van vleesconsumptie op de planeet en de menselijke gezondheid blijft toenemen, houdt de liefdesrelatie van de mensheid met hamburgers, steaks, nuggets en karbonades stand terwijl het dierenwelzijn afneemt.

In Duitsland, het thuisland van braadworst en schnitzel, is vlees een integraal onderdeel van het dieet. Dat wil zeggen: tot een paar jaar geleden, toen de perceptie enigszins begon te veranderen. Gezondheidsbelangen en vleesschandalen leidden tot een publiek debat over de ethische implicaties van vleesconsumptie en de opkomst van plantaardige voeding. Vleesproducenten lanceerden hun eigen veganistische producten; er openden 100% veganistische supermarkten; en bijna elke voedselproducent voegde veganistische opties toe. Is dit het begin van het einde van het vlees? Naderen we een keerpunt in de relatie tussen mens en dier? In ‘The End of Meat’ begint filmmaker Marc Pierschel aan een reis om te ontdekken welk effect een post-vleeswereld zou hebben op het milieu, de dieren en onszelf.

Na de vertoning van 'The End of Meat' ben je welkom om deel te nemen aan het panelgesprek.

+++++

Although evidence of meat consumption's negative impact on the planet and on human health continue stacking up as animal welfare is on the decline, humanity's love affair with hamburgers, steaks, nuggets and chops just doesn’t end. In Germany, home of bratwurst and schnitzel, meat is an integral part of the diet. That is, until a few years ago, when perceptions somewhat evolved. Health concerns and meat scandals led to a public debate about the ethical implications of meat consumption and the rise of plant-based diets. Meat producers launched their own vegan products; 100% vegan supermarkets opened; and almost every food manufacturer was adding and labeling vegan options. Is this the beginning of the end of meat? Are we approaching a turning point in the human-animal relationship? In The End of Meat, filmmaker Marc Pierschel embarks on a journey to discover what effect a post-meat world would have on the environment, the animals and ourselves.

After the documentary 'The End of Meat' you're welcome to join the panel discussion.

Zaalverhuur

Deze avond wordt georganiseerd door The Green Shift. Benieuwd naar onze opties voor zaalverhuur? Lees meer over de mogelijkheden.

Agenda

Vrijdag 28 juni
19:00 tot 21:15 Met nagesprek
Zaal 2
€ 6,00

The Green Shift wil zoveel mogelijk mensen stimuleren om de shift te maken naar milieu- en diervriendelijke keuzes. Met hun evenementen willen zij met name laten zien hoe makkelijk en belangrijk het is om vaker te kiezen voor plantaardig eten. 

Taal
Engels gesproken | Niet ondertiteld
Duur
96 min
Land
Duitsland
Regie
Marc Pierschel

Veel gestelde vragen

Moet ik mijn e-tickets printen?

Nee. Het mag wel, maar we kunnen je e-tickets ook gewoon scannen vanaf je smartphone. Zet je beeldscherm wel even op de felste stand!

Ik heb geen e-ticket ontvangen, wat nu?

Het kan even duren, omdat de betaling eerst moet worden verwerkt. Heb je je tickets na tien minuten nog niet ontvangen en zitten ze ook niet in je spambox? Stuur ons dan even een mailtje: support@groningerforum.nl. Of bel met onze kassamedewerkers: 050 368 36 02. Het komt goed!

Kost online kaarten kopen geld?

Nee, we berekenen geen transactiekosten.

Staat je vraag er niet tussen?

Neem dan contact op met onze klantenservice. We helpen je graag en natuurlijk ook zo snel mogelijk.

Contact opnemen
Nieuwsbrief

Zullen we connecten?

Het Groninger Forum gebruikt je gegevens alleen voor de zaken waarvoor je ons toestemming geeft. Vink hieronder aan welke nieuwsbrieven je wilt ontvangen.

Je kunt op elk moment van gedachten veranderen door op de link Afmelden te klikken in de voettekst van elke e-mail die je van ons ontvangt. Je kunt ook altijd contact met ons opnemen via communicatie@groningerforum.nl. We behandelen je gegevens uiteraard met respect. Voor meer informatie, bekijk ons privacyregelement. Door hieronder op Aanmelden of Opslaan te klikken, stem je ermee in dat wij je gegevens mogen verwerken in overeenstemming met deze voorwaarden.

We gebruiken MailChimp als ons marketingplatform. Door hieronder te klikken om u te abonneren, erkent u dat uw informatie zal worden overgebracht naar MailChimp voor verwerking. Lees hier meer over de privacypraktijken van MailChimp.