‘Nu verandert er langzaam iets’ is een uitgesproken en visuele verbeelding van de hedendaagse coaching- en trainingscultuur.

In vaste, wijde camerastandpunten onderzoekt de film verschillende vormen van zelfontplooiing en cursussen voor innerlijke groei en prestatieverbetering. Zonder hoofdpersonen, interviews of voice-overs observeert de film onder meer therapiesessies met dieren, een les in geluk voor basisschoolkinderen, een training ‘omgaan met spanning en agressie’ bij een gemeentelijke ordehandhaving en een vlogger die haar gestreste volgers probeert te kalmeren met zachte, ontspannende geluiden. Het is aan de kijker om te beslissen of deze mindfulness programma’s en trainingen symbool staan voor iets groters. Waar komt deze zoektocht naar zelfverbetering vandaan? Zijn we ooit goed genoeg?

"Subliem tijdsdocument van Nederland"
de Volkskrant
"Stemt beslist tot nadenken"
NRC

Let op: Voorstellingen die in zaal 2 draaien, onze multifunctionele zaal met gewone stoelen i.p.v. bioscoopstoelen, bieden we aan voor een gereduceerd tarief van € 6,-.

Taal
Nederlands
Duur
106 min
Kijkwijzer
Land
Nederland
Regie
Mint Film Office

Misschien vind je dit ook leuk

Nieuwsbrief

Zullen we connecten?

Het Groninger Forum gebruikt je gegevens alleen voor de zaken waarvoor je ons toestemming geeft. Vink hieronder aan welke nieuwsbrieven je wilt ontvangen.

Je kunt op elk moment van gedachten veranderen door op de link Afmelden te klikken in de voettekst van elke e-mail die je van ons ontvangt. Je kunt ook altijd contact met ons opnemen via communicatie@groningerforum.nl. We behandelen je gegevens uiteraard met respect. Voor meer informatie, bekijk ons privacyregelement. Door hieronder op Aanmelden of Opslaan te klikken, stem je ermee in dat wij je gegevens mogen verwerken in overeenstemming met deze voorwaarden.

We gebruiken MailChimp als ons marketingplatform. Door hieronder te klikken om u te abonneren, erkent u dat uw informatie zal worden overgebracht naar MailChimp voor verwerking. Lees hier meer over de privacypraktijken van MailChimp.