Persoonlijke hulpmiddelen
Winkelwagen Ticket account
U bent hier: Home / Info / Privacy Statement
Info

Privacy Statement

Wie dit leest...

1. koopt wel eens online een kaartje bij ons;
2. is lid van onze bibliotheek;
3. bezoekt onze website;
4. ontvangt een van onze nieuwsbrieven;
5. ontvangt onze mailings;
6. of volgt ons op social media.

"We gaan altijd vertrouwelijk met jouw gegevens om."

Droge kost? Dat sowieso. Maar probeer toch even door te bijten, het gaat immers over jouw gegevens.

Bij het Groninger Forum vinden we het heel belangrijk dat er goed met jouw gegevens om wordt gegaan. Daarom leggen we hier uit waarom we welke gegevens verzamelen. En ook wat je kunt doen als je het daar niet mee eens bent. We proberen het zo simpel mogelijk te houden.

WAT WE VERZAMELEN EN WAAROM

Dat hangt ervan af wat je bij ons komt doen: koop je een kaartje voor de film of ben je lid van onze bibliotheken (stad Groningen). Maar wat je ook komt doen: we verzamelen alleen gegevens die we echt nodig hebben en we gaan altijd vertrouwelijk met jouw gegevens om.

"We verzamelen alleen gegevens die nodig zijn voor het doel waarom je bij ons komt."

Verwerking van de persoonsgegevens gebeurt op een wijze, die in overeenstemming is met de eisen die de wet AVG (Algemene verordening gegevensbescherming) stelt. Alle informatie wordt veilig opgeslagen en is alleen toegankelijk voor die mensen die er bij hoeven. Dit doen we door technische, veiligheids- en organisatorische maatregelen te nemen. Geen spannende dingen dus, dit doen we eigenlijk alleen omdat we jou en anderen zo goed mogelijk van dienst willen zijn. Hieronder leggen we het precies uit per situatie.

1. Koop je een kaartje online?
Als je een kaartje koopt via onze website, maak je een ticketaccount aan. We houden van je bij:
+ Achternaam: zodat we je netjes kunnen aanspreken.
+ E-mailadres: zodat we je de e-tickets kunnen toesturen en we je kunnen mailen als er bijvoorbeeld een evenement wordt geannuleerd ('servicemails', zie paragraaf 5a).

De volgende gegevens hoef je niet op te geven, maar dat mag wel:
+ Voornaam: zodat we je nog beter leren kennen.
+ Telefoonnummer: alleen zodat we je eventueel ook kunnen bellen als een evenement op het laatste moment wordt geannuleerd.
+ Adres: zodat we weten waar onze bezoekers vandaan komen.
+ Geslacht: voor statistische (marketing)doeleinden.

Ik wil mijn gegevens inzien of wijzigen
Je kunt zelf je gegevens en voorkeuren altijd inzien, aanpassen of je account verwijderen via onze website: inloggen in je ticketaccount. Daarnaast kun je in je ticketaccount aanvinken of je directe mails wilt ontvangen: dit zijn mails gerelateerd aan eerder bezoek ('directe mails', zie paragraaf 5b).

2. Ben je lid van onze bibliotheek?
Als je lid wordt van onze bibliotheek (stad Groningen), ga je uiteraard akkoord met onze voorwaarden. Omdat dit een lidmaatschap is, houden we van je bij:
+ Naam: omdat je lidmaatschap persoonsgebonden is, komt je naam op je bibliotheekpas te staan.
+ Geslacht: op dit moment slaan we je geslacht op. We doen echter niets met deze informatie. Daarom zijn we ermee bezig deze gegevens van alle leden te verwijderen en te zorgen dat nieuwe leden geen geslacht meer hoeven in te vullen.
+ Geboortedatum: zodat je het juiste abonnement krijgt. Kinderen zijn bijvoorbeeld gratis lid, maar mogen geen 18+ materialen lenen.
+ Adres: zodat we je bibliotheekpas thuis kunnen sturen.
+ E-mailadres: zodat we je kunnen mailen wanneer dat nodig is, bijvoorbeeld om je te laten weten wanneer je leentermijn verloopt of wanneer je gereserveerde materialen op kunt halen. ('servicemails', zie paragraaf 5a).

De volgende gegevens hoef je niet op te geven, maar het mag wel:
+ Telefoonnummer: zodat we je kunnen bereiken.

Ik wil mijn gegevens inzien of wijzigen
Als je inlogt via 'Mijn account' op de bibliotheekpagina op onze website, kun je zelf je gegevens inzien en wijzigen. Als lid van onze bibliotheek kun je na 1 jaar lidmaatschap maandelijks opzeggen. Als je opzegt, dan bewaren we je gegevens niet langer dan nodig voor statistische doeleinden.

3. Bezoek je onze website?
Dit gaat natuurlijk over cookies! En laten we beginnen met zeggen dat je natuurlijk zelf je cookies kunt uitschakelen, dit doe je in de instellingen van je browser.

Terug naar de inhoud. Bij het Groninger Forum gebruiken we verschillende cookies die ervoor zorgen dat je bezoek aan onze website(s) prettiger en makkelijker wordt. Cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat je browser je wachtwoord onthoudt.

Functionele cookies Om jouw gebruikersgemak te verhogen. Bijvoorbeeld het onthouden van informatie die je invult en het herkennen van je browserinstellingen om onze website optimaal op je beeldscherm te kunnen weergeven.
Analytische cookies Om webstatistieken bij te houden, zodat we weten hoe onze website gebruikt wordt. Met deze informatie kunnen we onze website nog beter inrichten. Analytische cookies verzamelen alleen geanonimiseerde gegevens.
Tracking cookies Om je surf-gedrag vast te leggen en te leren wat jij interessant vindt, zodat we je zo relevant mogelijke promotionele content kunnen aanbieden én kunnen voorkomen dat je te vaak dezelfde content ziet. Ook kunnen we met deze cookies meten of je bijvoorbeeld via onze advertentie op Facebook een kaartje hebt gekocht.
Hotjar cookies

Om inzicht te krijgen hoe unieke, geanonimiseerde, bezoekers de website gebruiken (muiskliks, muisbewegingen & scrolactiviteit). De verzamelde informatie gebruiken we om de gebruiksvriendelijkheid van de website te verbeteren. Hotjar is een analytische tool en gebruikt geen IP-adressen. Deze cookies worden na 365 dagen automatisch verwijderd.

Social-media-cookies Als je klikt op social-media-buttons op onze website, bijvoorbeeld om een film te delen op Facebook, kan het zijn dat deze media cookies plaatsen op je pc. Hier zijn de voorwaarden van het desbetreffende social media-kanaal zelf van toepassing. Wij hebben geen invloed op de informatie die door hen wordt verzameld.

Fijn om te weten over cookies
Er kan geen persoonlijke informatie, zoals een telefoonnummer of een e-mailadres, uit cookies worden herleid. De data wordt niet aan derden verstrekt en voor analyse gebruiken wij alleen geanonimiseerde gegevens.

We hebben jouw toestemming nodig om cookies te plaatsen
Voor het plaatsen van bepaalde cookies hebben wij je toestemming nodig. Door je bezoek voort te zetten, te klikken op links of onderdelen, of op enige wijze verder surfen binnen onze website geef je via een actieve handeling (een opt-in) toestemming voor het plaatsen van cookies.

4. Ontvang je een van onze nieuwsbrieven?
Dan hebben we alleen je e-mailadres nodig. Je e-mailadres wordt alleen met expliciete toestemming toegevoegd aan onze lijst van abonnees. Je kunt je online of offline (via een inschrijfkaartje) inschrijven. Je ontvangt daarna een bevestigingsmail om je inschrijving te activeren, dit heet ook wel een 'double opt-in'. En uiteraard bevat iedere nieuwsbrief ook een link waarmee je je weer kunt afmelden.

Ik wil mijn gegevens inzien of wijzigen
Iedere nieuwsbrief bevat een link waarmee je je account kunt inzien. Je kunt hier zien welke persoonsgegevens we van je hebben en welke toestemmingen je ons hebt gegeven. Je kunt je gegevens en toestemmingen hier ook wijzigen.

5. Ontvang je onze mailings?
We maken onderscheid tussen: servicemails en directe mail.

a. Servicemails
Servicemails zijn onderdeel van de dienst die je van ons afneemt. Voor servicemails hoef je geen toestemming te geven.

Je krijgt servicemails wanneer je online een ticket hebt gekocht. We sturen je namelijk per mail je tickets toe. Voor sommige evenementen versturen we van tevoren nog een servicemail, bijvoorbeeld met informatie over het programma.

Je krijgt ook servicemails wanneer je aan de kassa tickets koopt voor een activiteit die we in uitzonderlijk geval moeten annuleren, bijvoorbeeld een cinemadiner. Of activiteiten waarover we je aanvullende informatie moeten sturen, bijvoorbeeld cursussen. De kassamedewerker vraagt daarom naar je e-mailadres of telefoonnummer en in het geval van cursussen ook je naam.

Ben je lid van onze bibliotheek, dan krijg je servicemails met uitleg over je lidmaatschap en bijvoorbeeld over wanneer je leentermijn verloopt als je materialen hebt geleend.

b. Directe mail
Directe mails zijn mailtjes die we je sturen, omdat je een filmspecial, activiteit, festival of evenement bij ons hebt bezocht en we je graag willen wijzen op een nieuwe editie van dit event. Op die manier mis je niks! Als je directe mail wilt ontvangen, moet je daar expliciet toestemming voor geven. Dit doe je via je ticketaccount. Je kunt je uiteraard ook weer uitschrijven voor directe mail. Elke directe mail bevat een link om dit te doen. Je kunt ook altijd in je ticketaccount je toestemming intrekken.

6. Volg je ons?
Als je ons volgt op social media (Facebook, Instagram, Twitter, YouTube en LinkedIn) dan gelden de privacy-overeenkomsten van deze media zelf. Je moet daar inloggen om je instellingen aan te passen.

Wil je iets aanpassen of heb je een vraag?

In het ticketaccount, het nieuwsbriefaccount en het bibliotheekaccount kun je zelf je gegevens inzien en wijzigen. Als je meer informatie wilt over de persoonsgegevens die mogelijk van jou zijn verzameld bij het Groninger Forum, neem dan contact met ons op via: . Binnen vier weken ontvang je schriftelijk of per mail inzage.

- Versie 3, 8 mei 2018