Persoonlijke hulpmiddelen
Winkelwagen Ticket account
U bent hier: Home / Info / Kaartverkoop
Info

Kaartverkoop

Entreeprijzen film

Huidige tarieven

Regulier tarief € 9,50
Jongeren t/m 24 jaar & studenten € 7,50
Jeugd t/m 17 jaar € 6,50
Landelijke première € 4,75
Cinevillepas, zie voorwaarden Gratis
Film in zaal 2 (geen bioscoopzaal) € 6,00
Stadjerspas € 7,50
Tienrittenkaart € 70,00
Filmdeal: filmticket + weekspecial € 19,50
Filmserie Boek & Film voor bibliotheekleden € 7,00
Toeslag lange film + € 3,50


Laat je studentenkaart of bibliotheekpas wel even zien aan de kassa of bij de kaartcontrole als je online kaarten met korting koopt. Kortingen zijn niet geldig in combinatie met andere kortingen, tenzij uitdrukkelijk anders aangegeven. Voor speciale voorstellingen met lezingen of muziek kunnen andere tarieven gelden. Entreeprijzen van andere activiteiten vind je bij de voorstelling zelf in de agenda.

Bioscoopbon

Uiteraard kunt u uw bioscoopbonnen verzilveren bij ons. De digitale variant van de Bioscoopbon kunt u bij ons aan de kassa inwisselen; helaas nog niet bij online aankopen.

Tienrittenkaart

Voor fervente filmliefhebbers is er de tienrittenkaart (sinds 8 januari 2015 € 70,-). De kaart is niet persoonsgebonden en vrijwel altijd geldig, ook op zaterdagavond, maar niet tijdens het IFFR in Groningen begin februari. De tienrittenkaarten zijn geldig tot 2 jaar na aankoop. Ongebruikte ritten zijn niet te verzilveren. Helaas kunt u de ritten (nog) niet online verzilveren.

Filmabonnement Cineville

Voor maar € 19,95 per maand kun je met je Cinevillepas zo veel je maar wilt naar de film bij het Groninger Forum - en ruim veertig andere filmtheaters en bioscopen door heel Nederland!

De kleine lettertjes: met je Cinevillepas krijg je toegang tot alle films met het reguliere tarief. Kaarten kunnen vanaf anderhalf uur voor aanvang van de voorstelling worden opgehaald. Je kunt al wel eerder telefonisch kaartjes reserveren, behalve tijdens het IFFR in Groningen (tijdens de openingstijden van de kassa: 050 312 04 33).

Cinevillepas bestellen

Je bestelt de pas eenvoudig op Cineville.nl/pas. De tijdelijke pas die je per e-mail ontvangt is direct geldig, zodat je diezelfde dag nog naar de film kunt. Binnen twee weken krijg je de echte Cinevillepas thuisgestuurd. De pas koop je voor minimaal vier maanden en is daarna maandelijks op te zeggen.

Duizelt het je al? Cineville.nl is je gids voor het volledige aanbod in Cineville en maakt je wegwijs met tips, columns, nieuwtjes en interviews met je lievelingsregisseurs.

 

Cadeaubonnen

Wil je iemand een filmkaartje cadeau doen? Dan is de Nationale Bioscoopbon natuurlijk ideaal. Wil je iets meer doen, dan hebben wij een verschillende cadeaubonnen in de aanbieding. De bonnen zijn te koop bij de kassa van het Groninger Forum, locatie Hereplein.

MET Z'N TWEEËN NAAR DE FILM
2 x filmticket + 2 x drankje: € 24

FILMPJE PAKKEN?
1 x filmticket + 1 x drankje: € 12

FILM-&DINERCADEAUBON: LEKKER ETEN ÉN NAAR DE FILM
Filmticket + hoofdgerecht + drankje: € 26 | menu + openingstijden

Voorwaarden
• Geldig tot 1 jaar na datum van uitgifte en niet geldig op de dag van aankoop.
• Er kan gekozen worden uit het reguliere filmaanbod.
• Keuze uit koffie, thee, frisdrank, tapbier of huiswijn.
• De bon is alleen geldig in het Groninger Forum, locatie Hereplein.
• Niet geldig tijdens het International Film Festival Rotterdam in Groningen.
• Niet geldig in combinatie met andere kortingsacties of aanbiedingen.

Veel plezier!

 

Online kaartverkoop

Hoe koop ik een e-ticket?

Raadpleeg de handleiding Online tickets kopen.

Ik heb geen e-ticket ontvangen. Wat nu?

Sommige banken reserveren in eerste instantie het bedrag dat je hebt betaald, waarna binnen een uur de transactie definitief wordt overgeboekt. Pas na deze overboeking zullen de kaarten per mail worden toegezonden. Dit houdt in dat je soms pas na enige tijd (uiterlijk een uur) de tickets in je mailbox vindt. In principe wordt er na het afronden van je online aankoop binnen enkele minuten een bevestiging naar je e-mailadres gestuurd. Soms komt een e-ticket niet aan door een overvolle inbox of een spamfilter. Kijk in dat geval of je de e-mail wel terugvindt in de map met ‘Ongewenste berichten’. Kijk je ook even na of je in je profiel het goede e-mailadres hebt ingevuld? Als je het goede e-mailadres hebt ingevuld en de mail zit ook niet in uw spambox, dan kun je contact met ons opnemen via support@groningerforum.nl. Wij zullen dan zo snel mogelijk reageren. Als je wél een betalingsbevestiging krijgt, maar geen mail met tickets en je staat op tijd: aan de kassa kunnen we de tickets ook voor je uitprinten! Je kunt even bellen met de kassa (0503120433) van tevoren zodat zij, als dat mogelijk is, de tickets vast klaar kunnen leggen.

Ik krijg normaal korting. Ook online?

Jazeker. Alle kortingen die je normaal aan de kassa krijgt zijn online ook beschikbaar. In het scherm waar je aangeeft hoeveel kaarten je wilt bestellen, kun je kiezen voor het kortingstarief. Indien je kaarten koopt met korting, dien je bij de toegang je kortingspas te tonen. Per kortingspas kun je één kaart met korting kopen. Op zaterdagavond is er geen kortingstarief.

Ik zie de speeltijden van (zaterdag / komende week / volgende week) nog niet. Waarom niet?

Het filmprogramma voor de eerstvolgende donderdag t/m woensdag wordt op maandag bepaald en komt in de loop van maandagmiddag op de website te staan.

Zijn de kaarten geplaceerd?

Alle kaarten zijn ongeplaceerd.

    Wat is een e-ticket?

    Een e-ticket is een kaartje voor een voorstelling dat je online koopt en vervolgens zelf uitprint. Na je online aankoop krijg je binnen enkele minuten een e-mail met voor iedere gekochte kaart een bijlage: het e-ticket. Om deze bijlagen te openen heb je software nodig. Gratis actuele software kun je downloaden op deze website. Je kunt het e-ticket dan openen en uitprinten. Op het ticket staat een barcode die wordt gescand bij de ingang van de zaal. Het is belangrijk dat deze barcode scanbaar blijft. Zorg er daarom voor dat je het ticket niet vouwt op de plek van de code.

    Hoe kan ik betalen?

    Je kunt je kaarten betalen met iDEAL. Het is (nog) niet mogelijk om met creditcard of met cadeaubonnen te betalen. Onze excuses daarvoor. Je kunt met je cadeaubonnen alleen kaarten aanschaffen via onze kassa.

    Kan ik online betalen met een bioscoopbon, een Forumfilmcadeau of een tienrittenkaart?

    Helaas is het (nog) niet mogelijk met een van deze cadeaubonnen online een kaartje te kopen. Onze excuses daarvoor. Uiteraard kun je deze wel verzilveren bij de kassa.

    Wanneer kan ik kaarten kopen?

    Zodra ons programma bekend is, zullen wij dat op onze website plaatsen. Het is vanaf dat moment mogelijk kaarten aan te schaffen, tenzij anders vermeld wordt. Vervolgens kun je tot uiterlijk een uur voor aanvang van een voorstelling online kaarten kopen. Daarna zijn de kaarten – indien nog beschikbaar – alleen via onze kassa aan te schaffen. Voor reguliere filmprogrammering geldt dat de voorstellingen vanaf de maandag voorafgaande aan de nieuwe filmweek (donderdag tot en met woensdag) op de site te koop worden aangeboden.

    Hoe krijg ik mijn kaarten?

    Als je je kaart online koopt, krijg je een e-ticket toegestuurd per e-mail.

    Moet ik de tickets per se printen? Of kan ik ze ook op mijn smartphone tonen?

    Nee, dat hoeft niet want, ja, dat kan! Je moet dan wel je telefoon op de felste stand zetten.
    Toon je wel een geprint e-ticket, zorg er dan voor dat de streepjescode onbeschadigd en goed leesbaar is.

    Kan ik mijn aankoop annuleren?

    Online aankopen zijn definitief zodra de betaalopdracht is verstrekt en kunnen dan niet meer worden geannuleerd. Alleen als een voorstelling of evenement niet doorgaat kan vervanging of terugbetaling worden aangeboden.

    Mijn aankoop is mislukt. Wat nu?

    Indien de aanschaf van je e-tickets mislukt is, ontvang je hierover automatisch een e-mail van ons. Volg de instructies in deze e-mail op. In geval van onduidelijkheid kun je onder vermelding van je transactienummer contact opnemen met support@groningerforum.nl.

    Ik wil mijn e-mailadres of wachtwoord wijzigen of mijn bestelhistorie inzien.

    Ga naar de button 'Mijn account' (rechtsbovenin) op onze website. Vervolgens log je in. Daarna kun je je wachtwoord, e-mailadres of persoonsgegevens wijzigen en je bestelhistorie inzien.

    Inloggegevens vergeten. Wat nu?

    Ben je je wachtwoord vergeten, klik dan op de inlogpagina op 'Wachtwoord vergeten'. Vul je e-mailadres in en klik op 'Verzenden'. Als er een account met dat adres bestaat, dan wordt er meteen een e-mail met een nieuw wachtwoord naar dit adres gestuurd. Aanpassen van het wachtwoord kan vervolgens via 'Mijn account' (rechtsbovenin).

    Hoe bekijk ik mijn aankopen?

    Ga naar ‘Mijn account’ (rechtsbovenin). Boven je e-mailadres staat 'Bestellingen bekijken'. Als je op deze link klikt, zie je al je geslaagde aankopen. Soms duurt het even voordat je nieuwe aankoop hier verschijnt. Als je je e-ticket per ongeluk hebt gewist, kun je via ‘Mijn account’ en ‘Bekijk hier uw bestelhistorie’ een nieuwe e-mail met het e-ticket laten versturen.

    Mag ik kaarten doorgeven?

    Ja. Na aankoop is de kaart van jouw, dus je mag hem ook weggeven. Je mag kaarten echter niet verkopen voor een hoger bedrag, of ze elders online aanbieden.

    Het evenement is afgelast/verzet. Wat nu?

    Als een evenement wordt afgelast, of het programma wordt aanzienlijk gewijzigd nadat u een kaartje heeft gekocht, dan heeft u recht op restitutie. Wij sturen een e-mail naar alle online kopers en leggen de procedure uit. Als we een vervangende datum aanbieden, en jij daar mee instemt, dan wordt je ticket omgezet. Anders krijg je het geld teruggestort op je rekening. Voor lastminute annuleren is het handig als we je telefoonnummer hebben - deze kun je invullen onder 'Mijn account' (rechtsbovenin).

    Is online kopen veilig?

    Online aankopen vallen onder de Wet Koop op Afstand van 1 februari 2001 en de Europese Richtlijn 97/7/EG. De bescherming van persoonsgegevens is geregeld in de Wet Bescherming Persoonsgegevens van 1 september 2001 (WBP). Je gegevens zijn alleen in te zien door bevoegde werknemers en worden niet gedeeld met derden. Het uitwisselen van gegevens voor je account of je bestelling gebeurt in een beveiligde verbinding.

    Premièrekorting

    Films gaan traditioneel op donderdag in première in Nederland. Om filmfanaten te belonen, verlagen we de entreeprijs van landelijke premières met 50% op de premièredonderdag. Met de huidige tarieven kost een kaartje voor een landelijke première dus maar € 4,75!

    Korting op korting is niet mogelijk. Wij kunnen niet alle premières vanaf de landelijke premièredatum vertonen; voor deze 'gewone' premières geldt de korting niet. Een overzicht van alle premières vind je in onze agenda.