Privacy Statement

Wie dit leest...

1. koopt wel eens online tickets bij ons;
2. is lid van onze bibliotheek;
3. bezoekt onze website;
4. ontvangt een van onze nieuwsbrieven;
5. ontvangt onze mailings;
6. of volgt ons op social media.

Wie dit leest...

"We gaan altijd vertrouwelijk met jouw gegevens om."

Droge kost? Dat sowieso. Maar misschien toch even doorbijten, het gaat immers over jouw gegevens.

Bij het Groninger Forum vinden we het heel belangrijk dat er goed met jouw gegevens om wordt gegaan. Daarom leggen we hier uit waarom we welke gegevens verzamelen. En ook wat je kunt doen als je het daar niet mee eens bent. We proberen het zo simpel mogelijk te houden.

Wat we van je verzamelen en waarom

Welke gegevens we van je verzamelen hangt af van wat je bij ons komt doen: koop je een kaartje voor de film, een evenement of een debat of ben je lid van onze bibliotheken (stad Groningen). Maar wat je ook komt doen: we verzamelen alleen gegevens die we echt nodig hebben en we gaan altijd vertrouwelijk met jouw gegevens om.

"We verzamelen alleen gegevens die nodig zijn voor het doel waarom je bij ons komt."

Verwerking van de persoonsgegevens gebeurt op een wijze, die in overeenstemming is met de eisen die de wet AVG (Algemene verordening gegevensbescherming) stelt. Alle informatie wordt veilig opgeslagen en is alleen toegankelijk voor die mensen die er bij hoeven. Dit doen we door technische, veiligheids- en organisatorische maatregelen te nemen. Geen spannende dingen dus, dit doen we eigenlijk alleen omdat we jou en anderen zo goed mogelijk van dienst willen zijn. Hieronder leggen we het precies uit per situatie.

1. Koop je een ticket online?

Als je tickets koopt via onze website, maak je een ticketaccount aan. We houden van je bij:
+ Achternaam: zodat we je netjes kunnen aanspreken.
+ E-mailadres: zodat we je de e-tickets kunnen toesturen en we je kunnen mailen als er bijvoorbeeld een evenement wordt geannuleerd ('servicemails', zie paragraaf 5a).

De volgende gegevens hoef je niet op te geven, maar dat mag wel:
+ Voornaam: zodat we je nog beter leren kennen.
+ Telefoonnummer: alleen zodat we je eventueel ook kunnen bellen als een evenement op het laatste moment wordt geannuleerd.
+ Adres: zodat we weten waar onze bezoekers vandaan komen.
+ Geslacht: voor statistische (marketing)doeleinden.

Ik wil mijn gegevens inzien of wijzigen

Je kunt zelf je gegevens en voorkeuren altijd inzien, aanpassen of je account verwijderen via onze website: inloggen in je ticketaccount. Daarnaast kun je in je ticketaccount aanvinken of je directe mails wilt ontvangen: dit zijn mails gerelateerd aan eerder bezoek ('directe mails', zie paragraaf 5b).

2. Ben je lid van onze bibliotheek?

Als je lid wordt van onze bibliotheek (stad Groningen), ga je uiteraard akkoord met onze voorwaarden. Omdat dit een lidmaatschap is, houden we van je bij:
+ Naam: omdat je lidmaatschap persoonsgebonden is, komt je naam op je bibliotheekpas te staan.
+ Geslacht: op dit moment slaan we je geslacht op. We doen echter niets met deze informatie. Daarom zijn we ermee bezig deze gegevens van alle leden te verwijderen en te zorgen dat nieuwe leden geen geslacht meer hoeven in te vullen.
+ Geboortedatum: zodat je het juiste abonnement krijgt. Kinderen zijn bijvoorbeeld gratis lid, maar mogen geen 18+ materialen lenen.
+ Adres: zodat we je bibliotheekpas thuis kunnen sturen.
+ E-mailadres: zodat we je kunnen mailen wanneer dat nodig is, bijvoorbeeld om je te laten weten wanneer je leentermijn verloopt of wanneer je gereserveerde materialen op kunt halen. ('servicemails', zie paragraaf 5a).

De volgende gegevens hoef je niet op te geven, maar het mag wel:
+ Telefoonnummer: zodat we je kunnen bereiken.

Ik wil mijn gegevens inzien of wijzigen

Als je inlogt via 'Mijn account' op de bibliotheekpagina op onze website, kun je zelf je gegevens inzien en wijzigen. Als lid van onze bibliotheek kun je na 1 jaar lidmaatschap maandelijks opzeggen. Als je opzegt, dan bewaren we je gegevens niet langer dan nodig voor statistische doeleinden.

3. Bezoek je onze website?

Dit gaat natuurlijk over cookies! En laten we beginnen met zeggen dat je natuurlijk zelf je cookies kunt uitschakelen, dit doe je in de instellingen van je browser.

Terug naar de inhoud. Bij het Groninger Forum gebruiken we verschillende cookies die ervoor zorgen dat je bezoek aan onze website(s) prettiger en makkelijker wordt. Cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat je browser je wachtwoord onthoudt. En bij ons op de website zorgen ze er ook voor dat je voorstellingen en activiteiten kunt bewaren voor later.

Fijn om te weten over cookies

Er kan geen persoonlijke informatie, zoals een telefoonnummer of een e-mailadres, uit cookies worden herleid. De data wordt niet aan derden verstrekt en voor analyse gebruiken wij alleen geanonimiseerde gegevens.

We hebben jouw toestemming nodig om cookies te plaatsen

Voor het plaatsen van bepaalde cookies hebben wij je toestemming nodig. We vragen je toestemming wanneer je onze website bezoekt. Door op accepteren te klikken, je bezoek voort te zetten, te klikken op links of onderdelen, of op enige wijze verder te surfen binnen onze website, geef je via een actieve handeling (een opt-in) toestemming voor het plaatsen van cookies. Deze cookies passen we toe.

Functionele cookies

Verhogen het gebruikersgemak. Bijvoorbeeld het onthouden van informatie die je invult en het herkennen van je browserinstellingen om onze website optimaal op je beeldscherm te kunnen weergeven.

Analytische cookies

Houden geanonimiseerd webstatistieken bij. We zien bijvoorbeeld dat een webpagina 100 keer is bekeken, maar niet door wie. Met deze informatie kunnen we onze website nog beter inrichten.

Tracking cookies

Volgen je online gedrag, zodat we weten wat jij interessant vindt. Met die informatie kunnen we je zo relevant mogelijke promotionele content aanbieden én kunnen we voorkomen dat je te vaak dezelfde content ziet.

Social-media-cookies

Als je klikt op social-media-buttons op onze website, bijvoorbeeld om een film te delen op Facebook, kan het zijn dat deze media cookies plaatsen op je pc. Hier zijn de voorwaarden van het desbetreffende social-media-kanaal zelf van toepassing.

4. Ontvang je een van onze nieuwsbrieven?

Dan hebben we alleen je e-mailadres nodig. Je e-mailadres wordt alleen met expliciete toestemming toegevoegd aan onze lijst van abonnees. Je kunt je online of offline (via een inschrijfkaartje) inschrijven. Je ontvangt daarna een bevestigingsmail om je inschrijving te activeren, dit heet ook wel een double opt-in. En uiteraard bevat iedere nieuwsbrief ook een link waarmee je je weer kunt afmelden.

Ik wil mijn gegevens inzien of wijzigen

Iedere nieuwsbrief bevat een link waarmee je je account kunt inzien. Je kunt hier zien welke persoonsgegevens we van je hebben en welke toestemmingen je ons hebt gegeven. Je kunt je gegevens en toestemmingen hier ook wijzigen.

5. Ontvang je onze mailings?

We maken onderscheid tussen: servicemails en directe mail.

5.a Servicemails

Servicemails zijn onderdeel van de dienst die je van ons afneemt. Voor servicemails hoef je geen toestemming te geven.

Je krijgt servicemails wanneer je online tickets hebt gekocht. We sturen je namelijk per mail je tickets toe. Voor sommige evenementen versturen we van tevoren nog een servicemail, bijvoorbeeld met informatie over het programma.

Je krijgt ook servicemails wanneer je aan de kassa tickets koopt voor een activiteit die we in uitzonderlijk geval moeten annuleren, bijvoorbeeld een cinemadiner. Of activiteiten waarover we je aanvullende informatie moeten sturen, bijvoorbeeld cursussen. De kassamedewerker vraagt daarom naar je e-mailadres of telefoonnummer en in het geval van cursussen ook je naam.

Ben je lid van onze bibliotheek, dan krijg je servicemails met uitleg over je lidmaatschap en bijvoorbeeld over wanneer je leentermijn verloopt als je materialen hebt geleend.

5.b Directe mail

Directe mails zijn mailtjes die we je sturen, omdat je een filmspecial, activiteit, festival of evenement bij ons hebt bezocht en we je graag willen wijzen op een nieuwe editie van dit event. Op die manier mis je niks! Als je directe mail wilt ontvangen, moet je daar expliciet toestemming voor geven. Dit doe je via je ticketaccount. Je kunt je uiteraard ook weer uitschrijven voor directe mail. Elke directe mail bevat een link om dit te doen. Je kunt ook altijd in je ticketaccount je toestemming intrekken.

6. Volg je ons?

Dat vinden we leuk! Als je ons volgt op social media (Facebook, Instagram, Twitter, YouTube en LinkedIn) dan gelden de privacy-overeenkomsten van deze media zelf. Je moet daar inloggen om je instellingen aan te passen.

Wil je iets aanpassen of heb je een vraag?

In het ticketaccount, het nieuwsbriefaccount en het bibliotheekaccount kun je zelf je gegevens inzien en wijzigen. Als je meer informatie wilt over de persoonsgegevens die mogelijk van jou zijn verzameld bij het Groninger Forum, neem dan contact met ons op via: support@groningerforum.nl. Binnen vier weken ontvang je schriftelijk of per mail inzage.

- Versie 4, 27 september 2018

Nieuwsbrief

Zullen we connecten?

Het Groninger Forum gebruikt je gegevens alleen voor de zaken waarvoor je ons toestemming geeft. Vink hieronder aan welke nieuwsbrieven je wilt ontvangen.

Je kunt op elk moment van gedachten veranderen door op de link Afmelden te klikken in de voettekst van elke e-mail die je van ons ontvangt. Je kunt ook altijd contact met ons opnemen via communicatie@groningerforum.nl. We behandelen je gegevens uiteraard met respect. Voor meer informatie, bekijk ons privacyregelement. Door hieronder op Aanmelden of Opslaan te klikken, stem je ermee in dat wij je gegevens mogen verwerken in overeenstemming met deze voorwaarden.

We gebruiken MailChimp als ons marketingplatform. Door hieronder te klikken om u te abonneren, erkent u dat uw informatie zal worden overgebracht naar MailChimp voor verwerking. Lees hier meer over de privacypraktijken van MailChimp.